بررسی دقیق ویژگی های دستگاه هات بلاک

شرکت پدیده نوژن پارس > مقاله  > بررسی دقیق ویژگی های دستگاه هات بلاک
دستگاه هات بلاک

بررسی دقیق ویژگی های دستگاه هات بلاک

دستگاه هات بلاک و کلد بلاک را می توان از جمله مهمترین لوازم آزمایشگاهی دانست که این دستگاه به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد تمامی خواسته های شما را برآورده خواهد کرد. این دستگاه ها را می توان به انواع مختلفی دسته بندی نمود که هر یک از آنها ویژگی های خاص خود را خواهند داشت. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

دستگاه هات بلاکدستگاه هات بلاک

یکی از مهمترین لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی را می توان دستگاه هات بلاک دانست که این دستگاه به دلیل اهمیت بسیاری که دارد باید حتما کیفیت مناسبی داشته باشد تا بتواند خواسته های شما را برآورده سازد. توجه داشته باشید که در انتخاب شرکت تولیدی دستگاه هات بلاک نهایت دقت را داشته باشید تا بتوانید ویژگی های مطلوب را در آن شاهد باشید. این دستگاه جهت تبخیر نمودن آب نمونه مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل در بخش بالایی آن می توانید چندین مکان برای قرار دادن نمونه مشاهده نمایید که در این بخش ها نمونه ها قرار داده شده و پس از تبخیر آب آن قابل برداشت خواهند بود. اهمیت این دستگاه در عدم تغییر ساختار سایر مواد تشکیل دهنده نمونه می باشد و تنها آب آن تبخیر خواهد شد. توجه داشته باشید که کلگی دستگاه هات بلاک قابل تغییر می باشد و می توانید متناسب با اندازه نمونه خود آن را تعویض نمایید. به گونه ای که برخی نمونه ها حجم بالایی خواهند داشت که در اینصورت می توانید کلگی بزرگتر را بر روی دستگاه قرار دهید.

دستگاه هات بلاکتایمر دستگاه هات بلاک

دستگاه هات بلاک را می توان در انواع مدل های مختلف مشاهده نمود که هر یک از آنها ویژگی های منحصر به خود را خواهند داشت. باید بدانید که برخی از این دستگاه ها به صورت دستی عمل می کنند که در این صورت ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. در صورتی که برداشتن نمونه از خاطرتان رفته باشد در این صورت ممکن است نمونه آسیب دیده و یا آب آن بیش از مقدار مورد نظر تبخیر شود. به همین دلیل می توانید دستگاهی را خریداری نمایید که دارای تایمر بوده باشد که در این صورت می توانید بهترین نتیجه را شاهد بوده باشید. بی شک دستگاهی که تایمر داشته باشد امکان تنظیم نیز خواهد داشت که این یکی از ویژگی های دستگاه هات بلاک مرغوب خواهد بود. این دستگاه از بهترین مواد اولیه ساخته شده و هیچگونه اختلالی در عملکرد آن شاهد نخواهید بود. استفاده کردن از آن به گونه ای خواهد بود که می توانید زمان مناسب نگهداری نمونه را تنظیم نموده و پس از اتمام عملیات از طریق هشدار از طرف دستگاه آن را بردارید.

دستگاه هات بلاکانواع دستگاه هات بلاک

همانطور که به آن اشاره شد دستگاه های هات بلاک را می توان از جهات مختلفی از یکدیگر تفکیک نمود که یکی از مهمترین موارد را می توان کیفیت ساخت دستگاه دانست. چرا که نمونه تقلبی دستگاه نیز در بازار عرضه شده که به همین دلیل باید در هنگام خرید نهایت دقت خود را بکار گیرید تا نمونه تقلبی دستگاه را خریداری ننمایید. یکی دیگر از مواردی که دستگاه های هات بلاک را از یکدیگر تفکیک می نماید را می توان اندازه آنها دانست. چرا که برخی از این دستگاه ها ظرفیت کمتر و برخی ظرفیت بیشتری خواهند داشت. در حالت کلی این دستگاه ها را می توان به دو نوع ثابت و متحرک دسته بندی نمود که هر یک از این دستگاه ها برای مصارف خاصی کاربرد خواهند داشت. دستگاه های هات بلاک متحرک می توانند نمونه را سریعتر تحویل دهند و معمولا بیش از نمونه ثابت فروش دارند. توجه داشته باشید که دستگاه هات بلاک  رقیبی نیز دارد که این دستگاه کلد بلاک نام دارد. در ادامه توضیحاتی در این رابطه ارائه نموده ایم:

دستگاه هات بلاککلد بلاک

همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد یکی دیگر از دستگاه های پرمصرف در آزمایشگاه را می توان کلد بلاک دانست که این محصول جهت خنک نگه داشتن نمونه مورد استفاده قرار می گیرد که نمونه خاصیت خود و بخصوص حالت اولیه خود را از دست ندهد. این دستگاه را نیز می توان به انواع مختلفی دسته بندی نمود که یکی از تمایزات انواع کلد بلاک ها را می توان در میزان اندازه ظرفیت آنها دانست. البته می توانید تنها با تعویض یک صفحه, میزان اندازه را جهت قرار دادن نمونه مورد نظر خود بزرگ نمایید. باید بدانید که کلد بلاک نیز از جمله وسایل حائز اهمیت آزمایشگاهی می باشد که حتما باید در لیست اقلام آزمایشگاهی قرار گیرد. از هر دو این دستگاه ها معمولا در آزمایشگاه های پزشکی و بیمارستان ها نیز استفاده می شود.