پمپ پریستالتیک میکروماشین چیست

شرکت پدیده نوژن پارس > مقاله  > پمپ پریستالتیک میکروماشین چیست
پمپ پریستالتیک میکروماشین

پمپ پریستالتیک میکروماشین چیست

آیا میدانید پمپ پریستالتیک میکروماشین چیست؟ به نظر شما کاربرد و مزایای استفاده از این پمپ چه می باشد؟ آیا از انواع مختلف پمپ پریستالتیک اطلاع دارید؟ اگر می خواهید به آسانی به تمامی این سوالات پاسخ دهید بهتر است در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی در مورد این پمپ کسب نمایید.

پمپ پریستالتیک میکروماشین چیست؟

یکی از سری پمپ های تزریق که در رده پمپ های جابجایی مثبت قرار دارد، پمپ پریستالتیک می باشد. این نوع پمپ می‌تواند سیالات گوناگونی را پمپاژ نماید، با این حال لازم است بدانید در این پمپ ها سیال داخل یک لوله انعطاف پذیر محبوس می شود‌. به طور کلی می توان گفت از این پمپ ها برای جابجایی و انتقال مواد مختلف استفاده می‌شود. دقت داشته باشید این محصول از کمپانی آلمانی Thomasبوده که این کمپانی از سال ۱۹۴۸ شروع به فعالیت نموده است و هدف این شرکت تولید تجهیزات پزشکی و رفع نیازهای پزشکی بوده که توانسته در طی سال ها روند رو به رشدی را طی نماید و محصولات خود را به بسیاری از کشورهای جهان صادر کند. این نوع پمپ ها دارای طراحی فشرده بود و با این حال بسیار آسان نصب می‌شود. میزان آبدهی در پمپ پریستالتیک ثابت بوده و هد پمپ در برابر سایش و پارگی مقاومت بالایی دارد. با وجود اینکه انواع پمپ پریستالتیک متعدد است لازم می باشد که در هنگام انتخاب آن به سرعت چرخش روتور، دقت اندازه گیری، محدوده جریان، انواع تیوپ و تعداد کانال و همچنین نوع کنترل دقت شود.

پمپ پریستالتیک میکروماشینانواع پمپ پریستالتیک میکروماشین چیست؟

به طور کلی اگر شما هم میخواهید بدانید که انواع پمپ پریستالتیک میکروماشین چیست؟ باید توجه داشته باشید که این پمپ ها به سه دسته شلنگی، خارج از مرکز ۳۶۰ درجه و تیوپی تقسیم می‌شود. به طوری که پمپ پریستالتیک شیلنگی تا ۱۶ بار فشار ایجاد می‌کند و در فشارهای پایین از غلتک و در فشارهای بالا از کفشک جهت ایجاد فشار لازم بهره می برد؛ این نوع پمپ پریستالتیک دارای محفظه ای پر از روغن برای جلوگیری از سایش و همچنین کمک به اتلاف حرارت می باشد که معمولاً از آن در موارد صنعتی فراوانی در صنایع شیمیایی، غذایی و بهداشتی استفاده می‌شود. نوع دیگر این پمپ ها که پمپ تیوپی می باشد کم فشار تر از معمول بوده و دارای محفظه های خشک هستند که از غلتک هایی به همراه تیوب ها در آن استفاده می شود.

پمپ پریستالتیک میکروماشینمزایا و کاربرد پمپ پریستالتیک میکروماشین چیست؟

به طور معمول می ‌توان گفت از جمله مهم‌ترین کاربردهای پمپ پریستالتیک برای پمپاژ مایعات تمیز و استریل و یا تهاجمی می باشد زیرا در اثر قرار گرفتن سیال در معرض قطعات پمپ آلودگی ایجاد نمی شود. همچنین از دیگر کاربردهای این نوع پمپ می‌توان به تزریق دارو به دام، تزریق مواد مغذی پرورش آبزیان، جهت دیالیز، جهت انتقال خون، جهت انتقال کرم، جهت انتقال مواد شوینده، جهت انتقال رنگ، جهت انتقال آمپول، جهت انتقال چسب، جهت انتقال سیمان، جهت انتقال شربت، جهت انتقال مواد منفجره، جهت انتقال پالپ به کاغذ و جهت انتقال قطره های دارویی اشاره کرد. همچنین از پمپ پریستالتیک در ماشین های قلبی و ریوی نیز برای سیرکوله کردن خون در طول عمل جراحی استفاده می شود. با این وجود لازم است بدانید که این نوع پمپ مزایای زیادی داشته زیرا دارای کارکرد ساده ای است و همچنین توانایی کارکرد خشک، عدم نیاز به مکانیکال سیل، توانایی مکش بالا، دقت بالا، نصب و راه اندازی آسان، تعمیر و نگهداری آسان و کم هزینه، عدم آسیب به بافت مواد، توانایی پمپاژ مواد بسیار سمی و ساینده را دارد.

پمپ پریستالتیک میکروماشیننحوه تعمیر پمپ پریستالتیک میکروماشین چیست؟

پس از اینکه به پمپ پریستالتیک میکروماشین پرداختیم طبیعتاً افرادی تمایل دارند در مورد تعمیر این نوع پمپ ها اطلاعاتی داشته باشند. دقت داشته باشید اگر به صورت منظم و مرتب این پمپ ها سرویس شود و شرایط کاری سنگینی نداشته باشد خیلی کم پیش می‌آید که دچار استهلاک بشود به طوری که می‌توان گفت علاوه بر مزایای که در بالا ذکر شد یکی دیگر از مهمترین مزایای این پمپ ها نیاز کم به تعمیر و نگهداری می باشد. با این حال نیاز است که پس از مدتی به تعمیر پمپ پریستالتیک پرداخته شود که برای این امر طبیعتاً نیاز به تامین قطعات اصلی، تجهیزات کافی و تعمیرکار ماهر می باشد تا بتوان به راحتی پمپ پریستالتیک را برای مدت طولانی به چرخه بازگرداند. با تمام این موارد لازم است بدانید که یکی از مهمترین معایب پمپ های پریستالتیک  تیوب های انعطاف پذیر بوده که با گذشت زمان فرسوده می شود و نیاز به تعویض دوره ای دارند.

پمپ پریستالتیک میکروماشین