اطلاعاتی در مورد گزارش کار الکتروفورز

شرکت پدیده نوژن پارس > آموزش  > اطلاعاتی در مورد گزارش کار الکتروفورز
اطلاعاتی در مورد گزارش کار الکتروفورز

اطلاعاتی در مورد گزارش کار الکتروفورز

گزارش کار الکتروفورز ها را می توانید در انواع آزمایشگاه ها مشاهده و مورد مطالعه خود قرار دهید. بیشتر دانشجویان و محققین انواع گوناگونی از گزارش کار الکتروفورز را طراحی و آماده کرده اند که شما می توانید بهترین اطلاعات را از گزارش کار الکتروفورز به دست بیاورید.

الکتروفورز

حرکت و جابه جایی یک جسم باردار در یک میدان مغناطیسی را الکتروفورز می گویند؛ که البته این میدان مغناطیسی دارای پی اچ معینی می باشد که درصد و مقدار آن بسیار حائز اهمیت می باشد. در علوم پزشکی و شیمی فیزیک از این عبارت استفاده بسیار بیشتری می شود به طوری که کاربرد و اهمیت آن در این علوم بسیار زیاد بوده و هست. از الکتروفورز برای جداسازی انواع پروتئین ها و عناصر دیگر در خون استفاده می شود. تقریبا همه دانشجویان پزشکی و حتی دانشجویان شیمی در طول تحصیل خود انواع مختلفی از گزارش کار الکتروفورز را تهیه و ارائه داده اند که این تحقیق از مهم ترین واحد های تحصیلی و عملی دانشجویان این رشته ها می باشد. شما می توانید با مراجعه به گزارش کار الکتروفورز ها اطلاعات بسیار مفید و جالبی را به دست می آورید. بسیاری از محققین در انجام پروژه های آزمایشگاهی خود از گزارش کار الکتروفورز دانشجویان و اساتید دیگر استفاده می کنند و از این طریق می توانند زمان کمتری را برای به اتمام رساندن تحقیقات خود صرف کنند چرا که از قبل اطلاعات مورد نیاز در گزارش کار الکتروفورز ها مهیا می باشد.

اطلاعاتی در مورد گزارش کار الکتروفورزگزارش کار الکتروفورز

همان طور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره شد تهیه و آماده کردن گزارش کار الکتروفورز یکی از متداول ترین کارهای دانشگاهی برای دانشجویان علوم پایه می باشد. در متون گزارش کار الکتروفورز در مورد چگونگی عملکرد الکتروفورز و دستگاه الکتروفورز توضیحاتی ارائه می شود هم چنین در مورد انواع الکتروفورز و مزیت های استفاده از آن نیز بایستی مطالبی در این گزارش کارها موجود باشد. در آزمایشگاه ها برای جداسازی هموگلوبین هایی که ساختار غیر عادی نسبت به دیگر هموگلوبین ها دارد، استفاده می شود که از این روش در درمان بسیار از بیماری ها استفاده می شود و امروزه محققان و دانشمندان به دنبال پیدا کردن روش های مدرن و پیشرفته برای بهبود بخشیدن به این روش هستند. در ادامه سعی بر آن داریم تا در مورد اجزای دستگاه الکتروفورز و انواع آن توضیحات بیشتری را ارائه نماییم لطفا با ما همراه باشید.

اجزای دستگاه الکتروفورز

دستگاه الکتروفورز یکی از مهم ترین و گرانترین دستگاه های آزمایشی می باشد که در هر آزمایشگاهی وجود آن از اهمیت بسیار خاصی برخوردار می باشد. این دستگاه تمام مراحل جداسازی و تفکیک عناصر را از هم انجام می دهد و به این شکل می تواند کمک بزرگی به محققین انجام دهد. از اجزای دستگاه الکتروفورز که در تمام گزارش کار الکتروفورز ها نیز به آن پرداخته شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-محفظه

-منبع الکتریکی

-انکوباتور یا همان گرمکن

-الکترودهای مثبت و منفی

-معرف شیمیایی

-محیط پشتیبان

الکترودهایی که در این دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد از جنس گرافیت یا همان کربن می باشد که دارای عملکرد بسیار فوق العاده و بهتری می باشند. از این روش برای درمان بیماری های کبدی، کلیوی، التهابات و اتوایمیون استفاده می شود که نتایج بسیار موثر و بهتری را نیز در این حوزه به دست آورده اند.

اطلاعاتی در مورد گزارش کار الکتروفورزانواع الکتروفورز

شما می توانید انواع گوناگون از الکتروفورز ها را در متون گزارش کار الکتروفورز مشاهده نمایید که از جمله این انواع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

الکتروفورز های ژلی: الکتروفورز های ژلی یکی از مهم ترین انواع الکتروفورز ها می باشد که برای جدا کردن ماکرو مولکول ها از آن استفاده می شود. در بیشتر پرونده های قضایی و جنایی از این نوع الکتروفورز استفاده می شود که نتایج را سریعتر اعلام کرده و قدرت تشخیص بالایی را دارند.

الکتروفورز های سطحی: یکی از قدیمی ترین نوع الکتروفورز ها به شمار می آید که در تشخیص هویت دی ان ای از این نوع الکتروفورز استفاده می شود. وقتی دی ان ای را از این فضای مغناطیسی عبور می دهند رشته ها و بیت های منفی آن به سمت الکترود های مثبت جذب می شوند.

الکتروفورز های مویین: الکتروفورز های مویین در جداسازی انواع مولکول های ریز و درشت به کار برده می شود که معمولا در بیماری های شیمی درمانی و شیمی دارویی از آن استفاده می شود.

اطلاعاتی در مورد گزارش کار الکتروفورزمزیت استفاده از الکتروفورز

از مهم ترین مزیت های استفاده الکتروفورز ها که در گزارش کار الکتروفورز ها نیز به آن اشاره شده است می توان موارد زیر را نام برد:

– جداسازی و تفکیک انواع امینواسیدها و پروتئین ها

– درمان بسیاری از بیماری های شناخته شده و ناشناخته

– تشخیص هویت و شناسایی دی ان ای

– دستیابی به نتایج با ارزش با هزینه بسیار مقدور

محققین در تلاش هستند تا با استفاده از نانو تکنولوژی و مدرن ترین وسایل تولید شده در این زمینه، بهترین و کارآمدترین الکتروفورز ها را طراحی کنند که قطعا این الکتروفورز ها جایگاه خاصی را در گزارش کار الکتروفورز خواهند داشت.

اطلاعاتی در مورد گزارش کار الکتروفورزمراحل انجام الکتروفورز

از مراحل انجام الکتروفورز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– آماده کردن نمونه ای که قرار است عناصر آن را جداسازی کنیم

– آماده سازی فضای الکترومغناطیسی در داخل دستگاه الکتروفورز

– عبور دادن مواد از قبل آماده شده از داخل دستگاه مذکور

– چک کردن شرایط پی اچ فضای الکتروفورز

بعد از گذشت چند دقیقه می توانید الکترودهای مربوط را جدا کرده و استخراج نمایید.شما می توانید برای به دست آوردن اطلاعات دقیق تر به گزارش کار الکتروفورز ها مراجعه نموده و آن ها را مورد مطالعه خود قرار دهید.

این مقاله در مورد گزارش کار الکتروفورز ها می باشد که امیدواریم با مطالعه آن اطلاعات مفیدی را به دست بیاورید.